22006198 021

رسیدن به آرامش روحی و روانی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
رسیدن به آرامش روحی و روانی

زمان و مکان دو عنصر مهمی هستند که می توانند عامل های تاثیر گذاری بر روی انسان ها باشند. تفکر هایی که از جنس تعصب و افراط با قلب هایی که از جنس سنگ در جامعه وجود دارند، بزرگترین شهودی هستند که این مطلب را به اثبات می رساند. اما در نهایت چه باید کرد؟ کدام راه را باید انتخاب کنیم؟ انسان بودن یا همرنگ شدن با افراط و تعصب را؟ راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی در این انتخاب نهفته است. معمولاً ما انسان ها در انتخاب هایی که انجام می دهیم، نسبت به آینده و اتفاقاتی که در آن برایمان بیافتد، کم توجه هستیم. این کم توجهی در قالب نادیده گرفتن ابعاد و تاثیراتی که از انجام آن انتخاب ها بر زندگیمان میگذارند، تصاویر و ظهور خود را به مرور نشان می دهد. باید راه یا راه هایی برای زندگی سالم وجود داشته باشد.

راههای رسیدن به شادی و آرامش

در ابتدای راه برای رسیدن به خاطری آسوده در زندگی، باید آرامش را واقعاً بخواهید. پس از خواست قلبی برای داشتن آرامش روحی، می توانید از تک تک رفتار و افکارتان شروع کنید. عقل و نوع بینش نقطه ای برای خواستگاه رفتار هر کس محسوب می شود. هر آنچه که بخوانید، ببینید و معاشرت هایتان، این تفکر و دیدگاهتان را به صورت کامل شکل دهی می کند. این نکته اصلی ترین موضوعی بود که میبایست بدانید و آن را در اختیارتان قرار دادیم.

از مهمترین راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی کنترل ورودی های ذهنی شماست. لذا اگر قلباً می خواهید که به آرامش برسید، باید هر آنچه که می بینید، می شنوید، می خوانیدرا در جهت آرامش خود قرار دهید. حال، شاید برایتان سوال شود که این کار را چگونه در زندگی انجام دهیم؟ اساساً زندگی در یک زمان و مکان ممکن است، شرایطی بغرنج و اجتناب ناپذیر برای هر انسانی باشد؟

رسیدن به آرامش روحی و روانی

راههای آرامش در زندگی

در گام دوم باید بتوانید راه هایی که برای کسب آرامش وجود دارند را بدانید و به هر ترتیبی که شده است، آنها را انجام دهید. اگر هم نتوانستید به صورت کامل آن ها را انجام دهید و به نتیجه مطلوب برسانید، حداقل به میزان توانایی خود این راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی را در زندگی اجرا نمایید. قبل از اینکه برخی راهکارها را به شما خواننده گرامی ارائه دهم، باید عرض کنم که زندگی مجموعه ای از خوبی ها و بدهی ها است و نه آرامش مطلق وجود دارد و نه بدبختی مطلقی برای کسی وجود دارد؛ این موارد نسبی و همیشه با یکدیگر همراه هستند و هر دو با هم یک زندگی را تشکیل می دهند. دو راهکار کلی و مهم موجود عبارتند از:

1. دوری از هر چیزی که حس منفی دارد

تا زمانی که سرچشمه را از هر گونه آلودگی پاک نکنیم، آبی که از چشمه در جریان است، آلوده خواهد بود. در زندگی روزانه از هر چیزی که حال بد و انرژی منفی های زیادی را به شما منتقل می کنند، فاصله بگیرید. این شی، اگر در اختیار شما نبود و کنترلی بر روی آن نداشتید، ارتباط خود را با او به کمترین میزان کاهش دهید.

2. ارتباط بیشتر با مثبت ها

در نقطه مقابل راهکار قبلی، این راهکار وجود دارد. یعنی در زندگی روزانه هر آن چیزی که به شما انرژی مثبت و نیروی حیات منتقل می کند نزدیک شوید. دریافت این انرژی مثبت، ممکن است توسط یک گیاه از انواع کاکتوس باشد. این دو راه از ساده ترین راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی در زندگی هستند.

راههای بدست آوردن آرامش درونی

این راه ها شاید از لحاظ دسترسی ساده ترین و از لحاظ اجرا کردن سخت ترین راه های ممکن باشند. این راه ها مربوط به خود انسان است و باید ریشه آنها را در اخلاق و رفتار هایمان جستجو کنیم. اگر در فکرتان مایل باشید که از بدی ها دوری کنید و یا از فضاهای پر استرس راحت شوید؛ اما در عمل، فعالیت هایی انجام دهید که شما را در عمق التهاب و استرس قرار دهد، در این صورت هیچگاه نمی توانید به آرامش برسید. رفتار و عملتان را یکسان سازید تا در زندگی و در قلب خود طعم آرامش را بچشید.

رسیدن به آرامش روحی

اسرار آرامش درون

سرکار خانم دبی فورد در کتاب فوق العاده خود به خوبی در مورد این نکته سخن گفته است. ایشان کتاب خود را با نام نیمه تاریک وجود منتشر کرده اند. در نهایت کلام به صورت مختصر و مفید میتوانم بگویم که ایشان سر درون را در رفتارهایی که از آنها متنفر هستید نهفته می دانند. البته این موضوع بسیار جای تامل دارد و می تواند برای هر کس متفاوت باشد، اما این راهکار حداقل برای یک بار به هر کسی پیشنهاد می شود تا خود را امتحان کند. قلب های خود را امتحان کنید و بدانید که آیا واقعاً شما هم همین گونه هستید و یا خیر!؟ اگر در امتحان این مورد موفق شوید و برایتان نتیجه بخش باشد، در زندگی می توانید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید. شاید این مورد را بتوانیم بهترین راه از راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی بدانیم.

آرامش ذهن و روان

به نظرم راه مناسبی که در زمان و مکان فعلی، یعنی نوع جامعه ای که در آن در حال زندگی کردن هستیم، می تواند مستقیماً ما را به آرامش ذهن و روان برساند، عبارت است از: رفع بی حوصلگی های کاری و خانوادگی.

هر چه سن انسان بالاتر میرود، تعداد روزمرگی هایی که روزانه برای او پیش می آید بیشتر می شود. یعنی در اوایل سنین جوانی تمایل شدید به یافتن کار داریم و پس از یافتن کار و گذراندن مدت زمانی در آن، احتمال بروز خستگی بسیار زیاد است؛ اگر این خستگی رفع نشود، در نهایت به روزمرگی و افتادن در چرخه تکرار ختم خواهد شد، و توانایی این را دارد که در بلند مدت روح شما را مسموم کند.

اگر می خواهید به این مورد دچار نشوید باید فعالیت های زیادی انجام دهید که در راههای رسیدن به آرامش روحی و روانی خلاصه می شوند. همانطور که گفتم بی حوصلگی را رفع کنید، تا از خطرهایی که در زندگی به دنبال بی حوصلگی پیش می آیند، در امان بمانید. به نظرم برای اجرای بهتر و حل کردن این موضوع، همیشه زمان و مکان را به عنوان پایه های اساسی برای برنامه های خود در نظر داشته باشید.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ