22006198 021

چگونه درباره عادت ماهانه با کودکم صحبت کنم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
چگونه درباره عادت ماهانه با کودکم صحبت کنم؟

عادت ماهانه پدیده طبیعی است که دختران با آن روبرو می شوند. گاهی اوقات والدین در مورد اطلاعاتی که میخواهند پیرامون این مسئله در اختیار فرزند خود قرار دهند، دچار ابهامات و سؤالاتی می شوند. با این مقاله سعی در بیان اطلاعاتی در این زمینه داریم.

شروع عادت ماهانه دختران

آغاز عادت ماهانه در زندگی دخترها حادثه ای مهم است و نشانه ورود آنها به دوران زنانگی است. برخی از دختران ممکن است در این مورد دچار سردرگمی شوند و یا از این پدیده وهم داشته باشند. در صورتی که والدین با آنها به موقع و به طور مکرر صحبت کنند و به همه سؤالات او پاسخ دهند، ترس های او را برطرف خواهند نمود و فرزند خود را با این کارکرد طبیعی بدن روبرو خواهند ساخت.

این پدیده برای دخترها علامت مشخص بلوغ است. نخستین عادت یا دوره ماهانه می تواند از 9 تا 16 سالگی اتفاق بیفتد.

«پریود شدن» یا عادت ماهانه با فاصله مشخص زمانی اتفاق میافتد. بیشتر دخترها هنگامی که برای اولین بار با آنها از عادت ماهانه صحبت می شود و اطلاعاتی در این مورد به آنها داده می شود، به فکر فرو می روند و یا احساس ناراحتی می کنند. در این قبیل موارد باید سعی کنید اطلاعات را حتماً با حالتی مثبت و حمایت آمیز در اختیار آنها قرار دهید. به آنها آگاهی دهید که عادت ماهانه بخشی از کارکرد داخلی بدن یک زن و پدیده ای طبیعی است و بدانید پریود شدن نشانه این است که بدن شما صحیح و سالم است و سرگرم انجام کاری است که باید به آن عمل کند. نخستین رویارویی دختران با موضوع عادت ماهانه می تواند بر دیدگاهی که در آینده نسبت به بدن خود پیدا می کند تأثیر ماندگار بگذارد.

عادت ماهانه دختران

پیش از آنکه در مورد عادت ماهانه با دختر خود صحبت کنید، وی باید از مفاهیم زیر آگاهی داشته باشد:

  • تفاوت بین اعضای خصوصی بدن زن و مرد
  • رشد جنین در رحم مادر
  • نقش داشتن زن و مرد در پیدایش کودک
  • چگونگی شکل گرفتن و خارج شدن نوزاد از بدن زن
  • مفهوم آمیزش جنسی
  • مفهومی روشن از ارزش های خانوادگی شما

صحبت با کودک در رابطه با عادت ماهانه

اگر دخترتان هشت یا نه ساله شده است و هنوز در این باره با او صحبت نکرده اید، سعی کنید از یک موقعیت آموزشی برای مرور مفاهیم اولیه تولید مثل استفاده نمایید. شما می توانید با یک توضیح ساده درباره عادت ماهانه شروع کنید و برای مثال بگویید:

  • زن ها ممکن است بخواهند بچه دار شوند. بدن با عادت ماهانه یا پریود شدن برای حاملگی های احتمالی خود تمرین می کند.
  • همه دخترها در دوران بلوغ خود عادت ماهانه می شوند.
  • عادت ماهانه بخشی کاملاً طبیعی و بهنجار از بلوغ و بزرگ شدن است.
  • با در نظر گرفتن واکنش ابتدایی فرزند خود و روحیات خود می توانید اطلاعات بیشتری در اختیار وی قرار دهید. اگر شما به عنوان پدر و مادر نسبت به طرح مسئله عادت ماهانه راحت نیستید، سعی کنید در مورد این پدیده مطالعه پیشین داشته باشید و روش های گوناگون برخورد با موضوع را با والدین دیگری که فرزند هم سن دختر شما دارند مرور کنید.
  • در بسیاری از جوامع، کلاس هایی درباره بلوغ و عادت ماهانه برگزار میشود. بد نیست برای گشودن باب ارتباط با دخترتان در یکی از این کلاس ها شرکت نمایید. بعضی از مدارس در یک جلسه از دخترها، مادرها و پزشک متخصص دعوت می کنند و با او درباره این موضوع صحبت می کنند.
  • به علاوه می توانید کتاب های خودآموز متناسب با سن فرزندتان در این زمینه را در اختیار فرزند خود قرار دهید.

سوالات رایج درباره عادت ماهانه

آیا پریود شدن دردناک است؟

در پاسخ به این پرسش باید والدین به فرزند خود توضیح دهند که بیشتر دخترها در اوایل عادت ماهانه خود درد احساس نمیکنند. اما بعدها که ساختار بدن منظم شد، به علت تخمک گذاری، پریود با کمی ناراحتی همراه خواهد بود. با روش هایی مانند ورزش مداوم، کیسه آب گرم، مصرف مسکن ها و اطلاع از اینکه بدن شما سالم است که پریود می شوید، می توانید در صورت بروز درد از این مشکل خود بکاهید.

چه مواردی بر عادت ماهانه تأثیر می گذارد؟

بیماری ها و ورزش های سخت بر این پدیده تأثیر می گذرند.

عادت ماهانه چه موقع قطع می شود؟

تا زمانی که در تخمدان ها تخمک وجود دارد. با تغییرات هورمونی بدن زن، دوره ماهانه قطع می شود که در حدود 50 سالگی آغاز می شود و به آن یائسگی گویند.

پریود دختران

دخترها از چه سنی باید پاپ اسمیر دهند؟

اگر دختری تا 18 سالگی فعالیت جنسی نداشته باشد، لازم نیست. اما یک سال پس از آغاز رابطه جنسی به منظور تشخیص سرطان دهانه رحم این آزمایش گرفته می شود.

آیا پریود زودرس با سرطان سینه در ارتباط است؟

برخی متخصصان معتقدند که میان پریود زودرس و سرطان سینه ارتباط وجود دارد. علت آن هورمون ها است. در جلوگیری از این مسئله بیان می شود که دخترها در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ