22006198 021

کاهش علائم خستگی، افسردگی و سلامت روانی کرونا

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
کاهش علائم خستگی، افسردگی و سلامت روانی کرونا

ویروس کرونا جدید (SARS-CoV-2) در حالیکه همچنان در حال گسترش است، همه جهان را به وحشت انداخته است. این رشته از خانواده کرونا ویروس ها که قبلاً دیده نشده بود، همه ما را به پناه گرفتن، محدود کردن، قرار گرفتن در معرض مناطق عمومی یا ماندن در قرنطینه در تلاش برای ایمن ماندن و جلوگیری از گسترش COVID-19 می اندازد. بسیاری از ما زمان زیادی را در داخل خانه و در کنار نزدیکان، همسر و فرزندان خود می گذرانیم یا تنها هستیم و این می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت روان داشته باشد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آتلانتا، جورجیا (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) دستورالعمل هایی را برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا تنظیم کرده اند. این سازمان های جهانی توصیه می کنند که همه ما فاصله اجتماعی را حداقل 2 متر حفظ کنیم. به گفته کارشناسان، فاصله گذاری اجتماعی شامل اقداماتی برای محدود کردن زمان و مکان تجمع افراد است. هدف از فاصله گذاری اجتماعی (همانطور که توسط CDC گزارش شده است) متوقف کردن یا کند کردن گسترش بیماری های عفونی - در این مورد، COVID-19 است.

در نتیجه اقدامات جهانی فاصله گذاری اجتماعی، برخی کشورها، شهرها و ایالت ها همه مشاغل غیر ضروری را بسته اند و تعداد افرادی را که می توانند به صورت گروهی جمع شوند محدود کرده اند. نمونه هایی از خدمات ضروری که در سرتاسر جهان باز باقی می مانند خدمات بانکی، فروشگاه های مواد غذایی، تحویل خدمات غذا، امکانات پزشکی و محل های کار خصوصی هستند. خارج از این فعالیت های محدود، مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان توصیه می کنند که همه ما در تلاشی جهانی برای کاهش سرعت گسترش کووید-19 در خانه بمانیم.

در این مقاله، ما در مورد فعالیت هایی صحبت می کنیم که می توانید در داخل خانه انجام دهید تا به کاهش علائم کسالت، افسردگی، اضطراب و سایر شرایط مزمن سلامت روانی که ممکن است در این زمان بی سابقه تشدید شوند کمک کنید.

ورزش و فعالیت هایی که می توانید در داخل خانه انجام دهید

روتین های تناسب اندام را که مربی بدنسازی شما در دوران دبستان یا دبیرستان انجام می داد، به خاطر دارید؟ دلیلی برای آن وجود داشت. شرکت در ورزش یک راه رایگان و آسان برای به تناسب اندام کردن ذهن و بدن شما (و احساس بهتر شدن سریع در هنگام پایین آمدن) است.

افرادی که مشکلات مربوط به نگرانی های مزمن سلامت روان را تجربه می کنند می توانند به کاهش علائم منفی و افزایش جریان خون به مغز با استفاده از ورزش کمک کنند. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش باعث تقویت خلق و خو می شود زیرا آزاد شدن اندورفین به طور طبیعی استرس را کاهش می دهد. حتی چند دقیقه ورزش روزانه در داخل خانه می تواند استرس را کاهش دهد، عزت نفس و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به شما کمک کند بهتر بخوابید.

اگر به دنبال راه هایی برای حفظ تناسب اندام و حرکت در داخل خانه هستید، پاسخ در اپلیکیشن ها است. اپ استور و گوگل پلی استور هر دو طیف گسترده ای از برنامه های سرگرمی و ورزش را ارائه می دهند که می توانید از راحتی در خانه انجام دهید. برنامه های سلامت و تندرستی شامل منابعی برای اطلاعات تغذیه سالم و تمرینات هدفمند هستند که توسط کارشناسان تناسب اندام هدایت می شوند.

ورزش و سلامت روانی در دوران کرونا

ورزش ذهنی - مغز خود را برای آرامش آموزش دهید

احتمالاً مدتی است که با خانواده خود در داخل خانه بازی های رومیزی می کنید. در چنین مواقعی، بازی های رومیزی راهی عالی برای گذراندن زمان و سرگرمی همزمان هستند. شاید تعجب کنید که بسیاری از بازی های رومیزی مورد علاقه شما در نسخه های الکترونیکی و اپلیکیشن ها نیز موجود است. این زمان را به تمرین عضلات ذهنی خود به شیوه ای مثبت اختصاص دهید تا از خستگی، افسردگی و اضطراب دور شوید.

از تمرین ماهیچه های ذهنی خود استفاده کنید تا از نظر ذهنی قوی و متمرکز بمانید زیرا همه ما یاد می گیریم که خود را با شرایط عادی جدید موقت خود وفق دهیم. وقتی روی انجام کارهای ساده و تمرینات ذهنی متمرکز هستید، مغزتان زمان کمتری برای نگرانی دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: چگونگی همدلی در زمان کرونا ویروس 2020

اگر در اخبار و رویدادهای کرونا (COVID-19) غرق شده اید

وقتی صحبت از تحولات پیرامون ویروس می شود، به نظر می رسد که همیشه به روز رسانی ها و پیشرفت های جدیدی وجود دارد. از جذب اخبار از تلویزیون و رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید. به خود فرصت دهید تا احساسات خود را در مورد آنچه در حال رخ دادن است پردازش کنید تا در درون خود غرق نشوند. یک راه خوب برای پردازش احساسات ناخوشایند این است که تجربیات خود را در دفتر یادداشت کنید تا احساسات شما تسخیر نشود.

افرادی که با مشکلات مزمن سلامت روان زندگی می کنند باید به خاطر داشته باشند که داروهای تجویز شده را طبق برنامه مصرف کنند، استراحت کافی داشته باشند و هیدراته بمانند. ورزش های کششی و سبک می توانند به شما کمک کنند تا ناامیدی ها و انباشته انرژی را برای کاهش علائم جسمانی اختلالات روانی جابه جا کنید. اگر به تنهایی در خانه قرنطینه را سپری میکنید، به صورت آنلاین با دوستان، خانواده و همکاران ارتباط برقرار کنید تا حس عادی بودن را در زندگی خود در این زمان های چالش برانگیز حفظ کنید.

گفتگو آنلاین با یک متخصص سلامت روان

به یاد داشته باشید که گزینه های درمانی آنلاین با ارائه دهندگان پیشرو درمانی مانند مرکز مشاوره اینجا مکث در دسترس هستند. این بخش درمانی مبتنی بر وب برای ارائه پشتیبانی برای افرادی که مشکلات سلامت روانی مانند اضطراب، افسردگی، و اختلال استرس پس از سانحه یا هر فردی به طور کلی دارند، در دسترس است.

صحبت با یک درمانگر یا مشاور سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا احساسات سردرگمی و ناامیدی را که ممکن است در فضای کنونی جهان و ویروس کرونا ایجاد شده است، را بشناسید و با آن ها مقابله کنید.

منبع: betterhelp.com

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ