22006198 021

رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(14 رای)
رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

چگونگی رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن سوال بسیاری از زوجها است. معمولاً اکثر زوجها بعد از بچه دار شدن تحت الشعاع مواردی قرار میگیرند که بسیاری از آنها مثبت است و کیفیت زندگی را 27 درصد افزایش میدهد. اما در این مقاله ما در جهت آشنایی و رفع مشکلات منفی به مواردی اشاره میکنیم. قبل از بچه دار شدن زندگی آنها متفاوت است ولی پس از بچه دار شدن صمیمت زوجها بصورت میانگین کلی افزایش پیدا میکند. اما در این بین چندین مشکل در بین زوجها پدید می آید.

مشکلات رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن:

  • افزایش برنامه های کاری
  • تغییر در خلق مرد یا زن
  • افسردگی پس از زایمان
  • گریه کردن بچه بطور اتفاقی در هنگام ارتباط جنسی
  • بزرگ تر شدن بچه ها و سختی رابطه جنسی در حضور بچه ها
  • چگونگی ارتباط جنسی در زمان بارداری

علت ایجاد مشکلات جنسی بعد از بچه دار شدن چیست؟

با توجه به تحقیقات گسترده اقدام به پیش گیری و درمان، کیفیت رابطه جنسی و زناشویی را بعد از بچه دار شدن تا 33 درصد افزایش میدهد. شما پس از شناسایی مشکل و اقدام سریع در جهت رفع موارد ذکر شده به پیشرفت بزرگی در رشد صمیمت و توسعه کیفیت ارتباطی خود خواهید رسید.

رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

زندگی جنسی شما و همسرتان وقتی بچه دار میشوید در صورت عدم داشتن مهارت های لازم کمی سخت تر خواهد شد. برای آن دسته از والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند و هنوز با مشکلاتی مثل کمبود خواب دست و پنجه نرم میکنند، شاید بزرگترین مشکل شور و اشتیاق شما این فکر است که تصور کنید با وجود بچه ها در خانه دیگر نمیتوانید به همسرتان نزدیک شوید چون ممکن است آنها شما را ببینند یا صدایتان را بشنوند که باعث وحشت آنها و خجالت شما بشود. اما با این وجود، شما هنوز هم میتوانید با وجود آنها از زندگی جنسی خود در کنار همسرتان لذت ببرید، فقط کافی است زمان و مکان مناسب آنرا به روش شرطی سازی پاولف و اسکینر پیدا کنید.

خطاهای شناختی پس از بچه دار شدن

بیشتر والدین پرمشغله هم مطمئناً برای اینکه صبح ها دندان هایشان را مسواک کنند وقتی پیدا میکنند، بنابراین، پیدا کردن کمی زمان در برنامه روزانه تان برای لذت بردن از روابط صمیمانه با همسرتان ماموریت غیرممکن نیست! خیلی مهم است که اولویتهای خود را سازماندهی کنید. طوری که بتوانید با همسرتان هم وقت بگذرانید و بودن بچه ها در خانه مانع کاهش صمیمیت شما به هم نشود. در زوج درمانی جنسی نکته بسیار مهمی وجود دارد، که باید به آن توجه کنید، ساعت خواب فرزندان شما است. قطعاً نباید تا زمانی که شما بیدار هستید، آنها نیز بیدار باشند. بلکه کودکان باید ساعت خواب مشخصی داشته باشند که هر شب راس همان زمان به خواب بروند. حداقل یک تا دو ساعت زودتر از والدین.

زوج درمانی جنسی

رابطه جنسی بهتر با زوج درمانی جنسی

در چگونگی رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن ممکن است برخی از والدین خصوصاً پدرها بدلیل مشغله کاری دیر به منزل برگردند و زمان کوتاهی را برای گذراندن با فرزندشان داشته باشند. به همین دلیل به اشتباه اجازه دهند که کودکشان نیز تا زمانی که آنها بیدار هستند بیدار بماند و این مسئله باعث شود که همسر دیگر زمانی برای خلوت کردن با شوهر خود را پیدا نکند. به همین جهت تعداد ارتباط های جنسی کم میشود. در ادامه به 5 راهکار برای افزایش کیفیت رابطه جنسی پس از بچه دار شدن اشاره میکنیم. فراموش نکنید که اولویت زندگی شما شادکامی خانواده است پس وقتی پدر و مادر شاد و سالمی نداشته باشد احتمالا خودتان نیز چنین چیزی را تجربه نخواهد کرد.

5 راهکار برای بهتر شدن رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن

1. شب ها با همدیگر به رختخواب بروید

اگر ساعت ها قبل یا بعد از همسرتان به رختخواب بیایید، این احتمال وجود دارد که وقتی یکی از شما برای رابطه جنسی آماده است دیگری خواب باشد.

2. زود به رختخواب بروید

اگر زمان زیادی را کنار کودکتان بوده اید، حداقل از فرصت کوتاه باقی مانده برای رابطه زناشویی خود بهره ببرید و این فرصت را صرف جمع کردن ظروف شام یا دیدن اخبار و چک کردن ایمیل های کاری خود نکنید. چرا که این کارها را در حضور فرزندتان هم میتوانید انجام دهید ولی رابطه جنسی نه!

3. یک شب بچه ها را بیرون بفرستید

دوستان یا خانواده خیلی وقت ها از نگه داشتن فرزندانتان خوشحال میشوند. از این سخاوت آنها استفاده کرده و زمان بیشتری را تنها در خانه کنار هم بگذرانید.

4. برنامه ای برای نزدیکی عصرانه ترتیب دهید

اگر شب ها آنقدر خسته اید که فقط دوست دارید بخوابید، میتوانید زمانی از عصر را برای رابطه جنسی خود اختصاص دهید. شاید سخت باشد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد! شاید شما نگران باشید که کودکتان صدای شما را بشنود و به سمت اتاق شما بیاید.

5. صدای تختتان را بررسی کنید

اینکه صدای خودتان را تحت کنترل داشته باشید یک مسئله است اما سر و صدای تختتان چیز دیگر. پس پیچ های تخت را سفت کنید و ملحفه ای نرم و بی صدا انتخاب کنید. یک موزیک ملایم روشن کنید، موزیک در اتاق خواب خودتان یا فرزندتان خیلی از سر و صداها را میپوشاند.

رابطه جنسی بعد از داشتن فرزند

مواجهه ناگهانی کودک با رابطه جنسی والدین

گاهی والدین به علل مختلف، مثل نداشتن اتاق خواب مجزا، محدودیت فضای خانه، داشتن بچه زیاد و شلوغ بودن خانه و گاه اهمال کاری و سهل انگاری، نمیتوانند شرایط و محیطی امن و آرام برای روابط زناشویی خود فراهم کنند. برخی دیگر از والدین، کودکانشان را با عروسک اشتباه میگیرند و فکر میکنند، آنها نه احساس دارند، نه می فهمند، نه می شنوند و نه می بینند.

ولی واقعیت چیز دیگری است. کودکان خیلی خوب احساس میکنند، خیلی خوب می فهمند، همه چیز را می بینند و خیلی خوب صداها را می شنوند و درک میکنند، حتی اگر خواب باشند یا خود را به خواب زده باشند. هر چند کودکان دو ساله بیان خوبی ندارند و نمیتوانند مسائل را توضیح بدهند ولی از حافظه ای قوی برخوردارند و همه مناظر، تصاویر و صداهای دور و بر خود را مثل یک دوربین و ضبط صوت، در ذهن و خیال خود ثبت میکنند.

اگر کودکمان شاهد رابطه جنسی ما بود چه کار کنیم؟

اگر با وجود رعایت تمامی مسائل ناگهان کودک شما وارد اتاق شود و یا متوجه شدید که در گوشه ای بصورت مخفیانه شاهد رابطه جنسی شما است آرامش خودتان را حفظ کنید و سعی کنید عکس العملی که ناشی از وحشت و دستپاچگی است، از خود نشان ندهید. مسئله ای که بسیار اهمیت دارد این است که اگر کودکی شاهد هم آغوشی پدر و مادرش باشد و نتواند این مشاهدات خود را در چهارچوب مشخصی معنا کند این مشاهدات میتواند در کودک احساس ناخوشایندی ایجاد کند. آنها تصور میکنند که چیزی که بطور اتفاقی شاهدش بوده اند یا صداهایی که شنیده اند، خشونت و نزاع بین والدین بوده و همین موضوع گاه باعث ایجاد وحشت در آنها میشود و آنها احساس میکنند که باید در حمایت از مادر برآمده و پدر را از او جدا کنند.

رابطه جنسی بعد بچه دار شدن

نکته دوم در مورد آموزش به کودک

بنابراین بهتر است با رعایت پوششی کودک را نزد خود بیاورید و به او توجه نشان دهید. اگر سوال کرد که شما مشغول چه کاری هستید، میتوانید برایش توضیح دهید که هم آغوشی بین بزرگسالان برای خود آنان بسیار لذت بخش است و آنان به این طریق به هم نشان میدهند که یکدیگر را خیلی دوست دارند و یکدیگر را می بوسند و نوازش میکنند و می خندند، آنگاه برای کودکان روشن میشود که پدر و مادرش قصد آزار و اذیت یکدیگر را ندارند، بلکه همدیگر را خیلی هم دوست دارند و آدم بزرگ ها وقتی همدیگر را دوست دارند و عاشق هم هستند، این کارها را انجام میدهند و آنگاه دوباره او را به اطاقش راهنمائی کنید.

نتیجه گیری

فراموش نکنید که اولویت زندگی شما شادکامی خانواده است پس وقتی پدر و مادر شاد و سالمی نداشته باشد احتمالا خودتان نیز چنین چیزی را تجربه نخواهد کرد. چند نکته دیگر؛ به نظر تعدادی از زوج ها اقدام به قفل کردن درب اتاق خواب را ایده مطمئن تری میدانند. اما این کار میتواند باعث آشفتگی ذهن کودک شود و موجب شکل گیر گیری تله یا طرحواره بی اعتمادی یا انواع طرحواره های دیگر در کودک شود. آنگاه شنیدن سر و صداهایی که از این اتاق بیرون می آید، برای کودکان گیج کننده و پرابهام خواهد شد و در عین حال امکان ورود و سوال کردن هم از آنها سلب شده است.

در پایان لازم است بدانید که یکی از پایه های مهم زندگی زناشویی شما، رابطه جنسی شما است و و بهتر است به بهانه فرزند داشتن از رابطه جنسی غافل نشوید. همچنین عدم دقت به موارد ایمن و دیدن صحنه ارتباط جنسی والدین میتواند برای کودک شما آثار نامطلوبی داشته باشد. پس حتماً تلاش کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید ولی در صورت حادث شدن، آرامش خود را حفظ کنید و از راهکارهای یک روانشناس کودک یا خانواده استفاده کنید.

منبع: parents.com و parentmap.com

نظرات کاربران:
مجید
پاسخ به این نظر
1402/10/20

سلام من 39 سالمه و 4ساله که ازدواج کردم تقریبا 6ماهه که بچه دارشدیم و همسرم زایمان کرده قبل از بارداری همه چیز در روابط ما خوب بود در زمان بارداری هم بنده خیلی مراعات همسرم رو کردم اما الان بعد از گذشت 6 ماه همسرم هنوز برای رابطه اماده نیست و بهانه میاره میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور باهاش رفتار کنم؟

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ